EEG-biofeedback i… główka pracuje


Jeśli dziecko nie potrafi się skupić na nauce lub edukacyjnej zabawie, warto nad tym pracować nie tylko przy biurku. Uczeń lub starszy przedszkolak może również aktywnie ćwiczyć koncentrację i pamięć podczas treningów eeg‑biofeedback.

Na czym polega EEG‑biofeedback?

Aktywność mózgu odzwierciedla stan psychiczny, sprawność intelektualną i ogólne samopoczucie jego właściciela. Kiedy dziecko jest wyspane i gotowe do podejmowania wyzwań, ta aktywność jest zupełnie inna niż wtedy, gdy zmęczenie lub rozkojarzenie biorą górę. A podczas treningu dziecko może nie tylko obserwować, „jak pracuje jego główka”, ale i mieć na to wpływ! Gdy osiąga stan skupienia uwagi, widzi to na monitorze komputera. Dzięki temu stopniowo uświadamia sobie, jak działa jego organizm i co powinno robić, by znów uzyskać pożądany efekt. Co więcej, po pewnym czasie potrafi skoncentrować się „na zawołanie”, bez informacji zwrotnej na monitorze, np. w szkole. Trening EEG‑biofeedback przyda się także dziecku, które często bywa pobudzone, łatwo się denerwuje, ma kłopoty z kontrolowaniem emocji. Wtedy pomaga wypracować umiejętność samodzielnego uspokajania się w stresujących sytuacjach (np. podczas sprawdzianu, konfliktu, porażki) czy spokojnego siedzenia podczas zajęć.


  • trening_5
  • trening_6
  • trening_8


Kiedy warto skorzystać z zajęć EEG‑biofeedback?

M.in. gdy dziecko:

  • nie wykorzystuje swoich możliwości intelektualnych, bo np. nie jest w stanie skoncentrować się na lekcjach
  • ma zdiagnozowany Zespół Aspergera lub autyzm (i dobrze funkcjonuje)
  • cierpi na ADHD i ADD
  • jest dyslektykiem

Jak wygląda trening?

Trenujący siada przed monitorem komputera, a terapeuta umieszcza na jego głowie 3 lub 4 elektrody. Zadaniem dziecka jest oglądanie zmieniających się zdjęć lub filmu albo granie w grę w stanie skupienia uwagi. Jeśli osiąga ono sukces, animacja, bajka lub gra działają bez przeszkód. Gdy rozkojarzenie bierze górę, obraz na monitorze zastyga. Zaczyna się poruszać dopiero, kiedy dziecko znów się skoncentruje. Terapeuta kontroluje przebieg treningu i tak zmienia progi trudności, by dziecko pracowało nad sobą, ale przez większość czasu osiągało sukces. To zachęci je do dalszego wysiłku.

Ile spotkań jest potrzebnych?

Minimum 20. Powinny odbywać się regularnie, co najmniej 1 raz w tygodniu. W przypadku poważniejszych problemów z koncentracją, może być potrzebna większa liczba treningów – 40-60 (efekty powinny być widoczne wcześniej, ale będą wymagały utrwalenia).


Treningi z dojazdem do domu.

514 162 649